متفرقه

همه چیز را درباره آزمون تافل بدانید

آزمون تافل یک آزمون استاندارد زبان انگلیسی است که برای ارزیابی مهارت شنیدن، خواندن، صحبت کردن و نوشتن زبان آموزان غیر انگلیسی زبان طراحی شده است. این آزمون توسط سازمان ETS (Educational Testing System) برگزار می شود و در بیش از ۱۰ هزار دانشگاه و مؤسسه در بیش از ۱۳۰ کشور جهان مورد پذیرش قرار می گیرد. این آزمون دو نوع کاغذی و اینترنتی دارد و نمره آن دو سال اعتبار دارد. نمره آزمون تافل در مقیاس ۰ تا ۱۲۰ است.برای دانستن اطلاعات بیشتر درباره منابع تافل اینجا را بخوانید.

تافل برای سنجش مهارت زبان انگلیسی افراد غیر انگلیسی زبان است که قصد مهاجرت، ادامه تحصیل یا کار در کشورهای انگلیسی زبان را دارند. این آزمون توسط بسیاری از دانشگاه ها و مؤسسات در سراسر جهان مورد پذیرش قرار می گیرد. تافل برای نشان دادن توانایی شما در چهار مهارت شنیدن، خواندن، صحبت کردن و نوشتن زبان انگلیسی طراحی شده است.

نمره تافل مورد نیاز برای قبول شدن در دانشگاه های خارجی بستگی به کشور، دانشگاه و رشته مورد نظر شما دارد. برای مثال، برای تحصیل در دانشگاه های برتر آمریکا، شما معمولا باید حداقل نمره ۱۰۰ از ۱۲۰ را کسب کنید. برای تحصیل در دانشگاه های برتر کانادا، شما معمولا باید حداقل نمره ۹۰ از ۱۲۰ را کسب کنید. برای تحصیل در دانشگاه های برتر انگلستان، شما معمولا باید حداقل نمره ۱۰۰ از ۱۲۰ را کسب کنید. برای تحصیل در دانشگاه های برتر آلمان، شما معمولا باید حداقل نمره ۸۵ از ۱۲۰ را کسب کنید. البته این نمرات فقط حداقل هستند و پذیرش شما را تضمین نمی کنند. شما باید سعی کنید نمره بالاتری از حداقل نمره تافل را هدف قرار دهید و عوامل دیگری مثل رزومه، توصیه نامه، بیانیه هدف و مقالات علمی را نیز در نظر داشته باشید.

منابع تافل

برای آمادگی برای آزمون تافل، شما می توانید از منابع مختلفی استفاده کنید. برخی از این منابع عبارتند از:

  • کتاب های کمک آموزشی که توسط ناشران معتبر و متخصصین زبان انگلیسی نوشته شده اند. برخی از این کتاب ها عبارتند از:
  • The Official Guide to the TOEFL Test که توسط خود مؤسسه ETS، برگزارکننده آزمون تافل، تألیف و گرد‌آوری شده است و شامل نکات، راهکارها و نمونه سوالات استاندارد است. اطلاعات کامل تر
  • Cambridge Preparation for the TOEFL Test که توسط دانشگاه کمبریج منتشر شده است و شامل تمرین های متنوع و جامع برای هر چهار مهارت زبان است.
  • Kaplan TOEFL iBT Premier که توسط مؤسسه Kaplan منتشر شده است و شامل نکات و راهکار‌های منحصربه‌فرد برای افزایش نمره در هر بخش از آزمون است.
  • برنامه های قابل نصب روی گوشی و لپ تاپ که به شما کمک می کنند تا مهارت های خود را در هر جا و زمانی تقویت کنید. برخی از این برنامه ها عبارتند از:
  • Magoosh TOEFL Prep App که به شما اجازه می دهد تا به صدها سوال، فیلم آموزشی، لغت، فلش کارت و نکات دسترسی داشته باشید.
  • TOEFL Go! Official App که به شما اجازه می دهد تا به نمونه سوالات رایگان، پاسخ های نمونه، راهنمای آزمون و برنامه ریزی مطالعاتی دسترسی داشته باشید.
  • TOEFL Practice Online که به شما اجازه می دهد تا به آزمون های تمرینی آنلاین با فیدبک فوری دسترسی داشته باشید.
  • سایت های اینترنتی که به شما منابع، نکات، راهکار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، فعالیت ها و پادکست های مفید برای آمادگی برای آزمون تافل ارائه می دهند. برخی از این سایت ها عبارتند از:
  • ETS.org که سایت رسمی مؤسسه ETS است و شامل اطلاعات کامل درباره آزمون تافل، ثبت نام، نمره دهی، منابع رایگان و پرداختی است.
  • TOEFLResources.com که سایتی مستقل است و شامل نکات، راهنماها، نمونه پاسخ ها، ویدئوها و مقالات مربوط به آزمون تافل است.بیشتر بخوانید
  • TOEFLPodcast.com که سایتی است که شامل پادکست های آموزشی برای تقویت مهارت های شنیداری و گفتاری در آزمون تافل است.

بهبود نمره تافل

برای بهبود نمره خود در آزمون تافل، شما می توانید راهکارهای زیر را انجام دهید:

  • مهارت های خود را در هر چهار بخش آزمون تقویت کنید. شما باید در هر چهار مهارت شنیداری، گفتاری، نوشتاری و خواندن مسلط باشید و بتوانید با انواع موضوعات، سبک ها و سطوح مخاطبان ارتباط برقرار کنید. برای این کار، شما می توانید از منابع مختلفی مانند کتاب ها، فیلم ها، پادکست ها، مقالات و وبلاگ های انگلیسی استفاده کنید و تمرین های مرتبط با هر مهارت را انجام دهید.
  • آزمون های تمرینی بدهید. شما باید با فرمت، زمان بندی و نحوه نمره دهی آزمون تافل آشنا باشید و بتوانید در شرایط واقعی آزمون عملکرد خود را ارزیابی کنید. برای این کار، شما می توانید از منابع رسمی مانند Official TOEFL iBT Tests یا TOEFL Practice Online استفاده کنید و یا از منابع غیر رسمی مانند Magoosh TOEFL Prep App یا TOEFLTestsOnline استفاده کنید. شما باید به پاسخ های خود فیدبک بگیرید و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید.
  • روش های استراتژیک را یاد بگیرید. شما باید بتوانید با استفاده از روش های استراتژیک، سوالات را به صورت سریع و دقیق پاسخ دهید و خطاهای خود را کم کنید. برای این کار، شما می توانید از منابعی مانند The Official Guide to the TOEFL Test یا Kaplan TOEFL iBT Premier استفاده کنید و نکات و راهکار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، فعالیت های مفید برای آمادگی برای آزمون تافل ارائه می دهند. شما باید به عنوان مثال بتوانید سؤالات را پیش بینی کنید، جزئیات مهم را گزینش کنید، نقشبندی مناسب را انجام دهید و ساختار مناسب را رعایت کنید.

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا