سلامتی

چگونه یک سبک زندگی مثبت داشته باشیم

آیا به این فکر میکنید که برای داشتن یک زندگی سالم و مثبت به پول زیادی احتیاج دارید؟ به نظر شما نشانه های یک سبک زندگی مثبت ثروت،قدرت ، سفرهای خارجی و زندگی های پر زرق و برق می باشند؟ اگر این موضوع صحیح بود پس افرادی که ثروت زیادی داشتند یک سبک زندگی مثبت را تجربه می کردند. واقعیت امر این است که برای داشتن یک زندگی سالم و مثبت نیازی به ثروت و شهرت نیست.

البته پول می تواند به شما در بهبود سبک زندگی کمک کند، اما پول، موقعیت اجتماعی بالا، شهرت، موقعیت و قدرت لازمه یک سبک زندگی مثبت نیست.

سبک زندگی مثبت چیست؟

سبک زندگی مثبت به معنای نگرش مثبت و اقدام مثبت است.

این یعنی تمرکز روی راه حل ها، نه روی مشکلات.

این به معنای بهبود مداوم خود و زندگی تان است.

این سبک زندگی به این معنی است که شما از شکست درس می گیرید و سپس دوباره تلاش می کنید.

یعنی در زمان حال زندگی کنید، بیش ترین بهره را از آن ببرید و به گذشته فکر نکنید یا نگران آینده نباشید.

این به معنای تمرکز و توجه به ویژگی های خوب افراد است، نه فقط ویژگی های منفی آن ها. این امر مستلزم آن است که شما از انتقاد و قضاوت درباره افراد دست بردارید و مهربان تر و مفیدتر باشید.

سبک زندگی مثبت به معنای چشم انداز و دیدگاه مثبت، انتظار بهترین ها و تلاش برای انجام بهترین کارها است.

همانطور که می بینید، برای داشتن این نوع زندگی نیازی به پول، دارایی یا شهرت ندارید.

با این حال، اگر آن را بپذیرید، و با آن استقامت کنید، زندگی شما بهتر خواهد شد. این به شما کمک می کند که شادتر شوید، دوستان بیشتری داشته باشید و حتی وضعیت مالی شما بهبود یابد.

متوجه خواهید شد که به مشکلات و مشکلات، اهداف و رویاها به شیوه ای متفاوت و عملی تر نزدیک می شوید.

این نوع سبک زندگی به شرایط شما، جایی که زندگی می کنید و کاری که برای امرار معاش انجام می دهید بستگی ندارد. این بستگی به نگرش و وضعیت ذهنی خاصی دارد. شما می توانید بدون توجه به شرایط مالی، سن، کار یا شرایط خود، این نوع سبک زندگی را اتخاذ کنید.

شما می توانید سبک زندگی مثبتی داشته باشید، حتی اگر مشکلات و سختی هایی داشته باشید و شرایط زندگی شما منفی باشد. تنها چیزی که نیاز دارید این است که تلاش کنید نگرش خود را نسبت به زندگی تغییر دهید و برخی از عادت های خود را تغییر دهید. با کمی تلاش و پشت کار می توانید زندگی خود را بهبود بخشید و مثبت نگری بیشتری به آن ببخشید.

14 نکته ساده برای داشتن سبک زندگی مثبت

1. هنگام مواجهه با مشکل، روی راه حل ها تمرکز کنید. اجازه ندهید ذهنتان به مشکلات و نتایج منفی که ممکن است با آن مواجه شود فکر کند. اصرار به یافتن راه حل.

2- مشکلات و سختی ها را بشناسید، اما با شجاعت و نگرش مثبت با آن ها مواجه شوید.

3. وقتی در جمع مردم هستید بیشتر لبخند بزنید. آن ها شما را بیشتر دوست خواهند داشت و شما احساس شادی بیشتری خواهید کرد، اما لبخند شما باید صادقانه باشد، نه مکانیکی. سعی کنید دوستانه و مهربان باشید. این کار به شما کمک می کند که لبخندی طبیعی و صادقانه بزنید.

4. به اطراف خود نگاه کنید، همیشه چیزی را خواهید یافت که می تواند لبخند را بر لبان شما بیاورد. برای مدتی هر چیزی که آزار دهنده است را فراموش کن و لبخند بزن.

5. یاد بگیرید که رها کنید. وقتی خودتان را به گذشته وصل می کنید، انرژی زیادی را هدر می دهید، به عادت هایی که مفید نیستند، و آرزو می کنید که چیزها و آدم ها متفاوت باشند. آنچه اتفاق افتاده است را نمی توان جبران کرد، پس چرا وقت و انرژی خود را صرف آن می کنید؟ ادامه دادن بهتر و عاقلانه تر است.

6. باید یاد بگیرید که خودتان را از چیزی که در زندگی تان آزارتان می دهد، آزارتان می دهد یا آزارتان می دهد جدا کنید. این کار با کمی فاصله عاطفی امکان پذیر است.

7. از نشان دادن شجاعت، عزت نفس و ابراز وجود نترسید. در عین حال با مردم مهربان و بردبار باشید. (راهکار افزایش عزت نفس کودک) . اگر فرزند دارید سعی کنید از دوران بچگی راهکار افزایش عزت نفس کودک را به او بیاموزید تا در ایندع بتواند سبک زندگی بهتری داشته باشد و در زندگی موفق تر شود.

8. بیشتر غذای سالم و غذاهای ناسالم کمتری بخورید.

9. بدن خود را به طور منظم ورزش دهید. ممکن است چند بار در هفته پیاده روی خوبی داشته باشید، شنا کنید، به باشگاه بروید یا به هر نوع ورزشی که می خواهید بپردازید.

10. سعی کنید تا جایی که می توانید مثبت و خوش بین باشید. به جای این که ترس ها و نگرانی ها را کنار بگذارید و از دیگران انتقاد کنید، ببینید چگونه زندگی خود را بهبود بخشید، مشکلات خود را حل کنید و شادتر باشید، نه در آینده، بلکه در حال حاضر.

11. شادی را انتخاب کنید و روی شادی تمرکز کنید، زیرا آنچه روی آن تمرکز می کنید رشد می کند. لحظاتی از غم در زندگی وجود دارد و شکست وجود دارد و موانعی وجود دارد. آن ها را بشناسید، اما به آن ها فکر نکنید. به آن ها به عنوان درس نگاه کنید و تلاش کنید راه هایی برای غلبه بر آن ها پیدا کنید.

12. از چیزهای جدید و ناآشنا نترسید، از منطقه راحتی خود خارج شوید و کارهایی را انجام دهید که قبلا انجام نداده اید. شما می توانید کارهای کوچکی انجام دهید، مانند چشیدن نوع دیگری از غذا، ملاقات با افراد جدید، رفتن به پیاده روی یا شنیدن سخنرانی در مورد موضوعی که برای شما جدید است.

13. در برابر وسوسه به تعویق انداختن و به تعویق انداختن کارهایی که امروز می توانید انجام دهید، مقاومت کنید و به فردا یا تاریخ نامشخصی موکول کنید.

14. همیشه از خود بپرسید، چگونه می توانم بهبود یابم، چگونه می توانم کاری را که انجام می دهم بهتر انجام دهم، و چگونه می توانم زندگی ام را بهبود بخشم؟

به یاد داشته باشید، اگر می خواهید سبک زندگی مثبتی داشته باشید، باید کنترل زندگی خود را در دست بگیرید. باید در زندگی خود فعال باشید، نه منفعل. فقط رویاپردازی نکنید و آرزو کنید که همه چیز متفاوت بود. منتظر یک روز بهتر و شادتر نباشید.

همیشه به دنبال خوبی باشید و سعی کنید روز خود را زیباتر کنید، حتی زمانی که ابرهای تیره وجود داشته باشند. همیشه سعی کنید که انتظار بهترین اتفاقات را داشته باشید، ولی نهایت تلاش های خود را انجام دهید. در زندگی خود تصمیم گیرنده باشید و زندگی شاد و بهتری را تجربه کنید.

یک ابزار عالی و مفید برای اتخاذ یک سبک زندگی مثبت، عادت به تکرار جملات تاکیدی است. این یک ابزار ساده و آسان برای استفاده است، زمانی که بدانید چگونه از آن به درستی استفاده کنید.

موارد مهم در یک سبک زندگی سالم

پیروی و داشتن وعده های غذایی سالم، داشتن خواب کافی،ارتباطات سالم ،بالا بردن فعالیت های بدنی، داشتن نگرش مثبت به زندگی سالم

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا