متفرقه

بهترین ویژگی های سفارشی سازی و نکات برای اندروید 12

اندروید 12 مجموعه ای از ویژگی های رابط کاربری جدید را معرفی می کند، از جمله تم های جهانی، گوشه های گرد، تنظیمات بهبود یافته، جابجایی های بهتر و موارد دیگر. همچنین می توانید از حالت یک دست استفاده کنید، صفحه نمایش را کم نور کنید، متن های پررنگ و کارهای مختلف دیگری را انجام دهید. اگر می خواهید اندروید 12 را شخصی سازی کنید، در اینجا چند نکته مفید وجود دارد. با انجام این نکات حتی در حفظ باتری هم موفق خواهید بود و نیازتان به بهترین پاوربانک از بین خواهد رفت.

1. متن پررنگ

یکی دیگر از گزینه های سفارشی سازی در اندروید 12، امکان پررنگ کردن متن گوشی است. می توانید آن را از تنظیمات > دسترسی > متن و نمایش فعال کنید. کلید کنار متن پررنگ را روشن کنید.

2. از حالت یک دست استفاده کنید

حالت یک دست مدت زیادی است که بخشی از پوسته های سفارشی اندروید بوده است. با اندروید 12، اولین کار خود را در اندروید استوک انجام می دهد. حالت یک دستی با کوچک کردن محتوا به نیمه پایین صفحه، که به راحتی با یک دست قابل دسترسی است، استفاده از تلفن های دارای صفحه نمایش بزرگ را آسان می کند.

برای فعال کردن این ویژگی، به Settings > System > Gestures > One-handed mode بروید. کلید کنار استفاده از حالت یک دست را فعال کنید.

پس از فعال شدن، می توانید آن را از هر برنامه ای با کشیدن انگشت روی لبه پایین صفحه به سمت پایین فعال کنید. برای بازگشت به حالت تمام صفحه، انگشت خود را از لبه پایین به بالا بکشید یا روی هر جایی از قسمت خالی بالای برنامه ضربه بزنید.

توجه: برای استفاده از حالت یک دستی، پیمایش اشاره ای (تنظیمات > سیستم > حرکات > پیمایش سیستم) باید فعال باشد.

3. از لبه پایین به پنل اعلان دسترسی پیدا کنید

به غیر از ژست‌های اثر انگشت و کشیدن انگشت به پایین، اندروید 12 به شما امکان می‌دهد تا پنل اعلان‌ها را با کشیدن انگشت روی لبه پایین به پایین باز کنید، درست همانطور که حالت یک دست را فعال می‌کنید. این ویژگی فقط از صفحه حالت یک دست قابل دسترسی است.

برای فعال کردن این ویژگی، به Settings > System > Gestures > One-handed mode بروید. کلید را برای استفاده از حالت یک دست روشن کنید. سپس روی Show notifications ضربه بزنید. همانطور که واضح است، می توانید از حالت یک دست استفاده کنید یا با استفاده از این حرکت به پنل اعلان دسترسی داشته باشید.

4. جستجوی جهانی را سفارشی کنید

با Android 12، ویژگی جستجوی جهانی را در تلفن خود در لانچر Pixel دریافت می‌کنید. برای دسترسی به کشوی برنامه، انگشت خود را به سمت بالا بکشید و از نوار جستجو برای جستجوی برنامه‌ها، افراد، مکالمه، تنظیمات، نکات پیکسل استفاده کنید.

جالب اینجاست که می‌توانید آنچه را که در نتایج جستجو نشان داده شود سفارشی کنید. برای این کار، روی نماد سه نقطه در کشوی برنامه ضربه بزنید و Preferences را انتخاب کنید. کلید کنار مواردی را که نمی‌خواهید در نتایج جستجو نشان داده شوند، خاموش کنید.

5. پنهان کردن یا نمایش صفحه کلید در App Drawer

وقتی کشوی برنامه را باز می‌کنید، صفحه‌کلید به‌طور خودکار ظاهر می‌شود و پیدا کردن چیزها را آسان می‌کند. اما اگر از ویژگی جستجوی جهانی استفاده نمی کنید یا صفحه کلید به هر دلیل دیگری شما را آزار می دهد، می توانید آن را از نمایش مخفی کنید.

برای این کار، روی نماد سه نقطه در کشوی برنامه ضربه بزنید و گزینه Always hide keyboard را انتخاب کنید.

6. دستیار گوگل را به دکمه پاور اضافه کنید

اگر از طرفداران Google Assistant هستید و می خواهید به سرعت به آن دسترسی داشته باشید، می توانید آن را به دکمه پاور اختصاص دهید. سپس فقط باید دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا با دستیار گوگل صحبت کنید. برای فعال کردن این ویژگی، به Settings > System > Gestures > دکمه روشن/خاموش را فشار داده و نگه دارید بروید. کلید کنار Hold for assistant را فعال کنید.

توجه: هنگامی که این ویژگی را فعال می کنید، برای دسترسی به منوی پاور باید دکمه های روشن/خاموش و افزایش صدا را با هم فشار دهید. مثل زمانی که از بهترین پاوربانک استفاده می کنید.

7. App Suggestions را فعال کنید

پیشنهادات برنامه از زمان به‌روزرسانی‌های قبلی بخشی از Android بوده است، اما اکنون می‌توانید مکان ظاهر شدن آنها را سفارشی کنید. می توانید آنها را در لیست همه برنامه ها و در صفحه اصلی فعال یا غیرفعال کنید. همچنین می توانید از نمایش برنامه ها در پیشنهادات برنامه جلوگیری کنید.

صفحه اصلی را لمس کرده و نگه دارید و دکمه تنظیمات صفحه اصلی را فشار دهید. روی Suggestions ضربه بزنید. از تنظیمات موجود برای سفارشی کردن پیشنهادات برنامه استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا