متفرقه

ترفند های اندروید در سال 2022

برای AOD یکبار روی صفحه ضربه بزنید

اگر یک گوشی هوشمند اندرویدی درجه یک دارید، باید هر دوی این ویژگی ها را داشته باشید. بسیاری از افراد بی اطلاع هستند و همیشه از کلید کناری استفاده می کنند. یک بار برای AOD روی صفحه ضربه بزنید و دو بار ضربه بزنید تا صفحه روشن شود. این گزینه ها را می توان در تنظیمات پیکربندی و شخصی سازی کرد.

برای قفل کردن، دو ضربه سریع بزنید.

کار خود را تمام کرده اید و می خواهید گوشی را در جیب خود نگه دارید؟ این کار را به سادگی با دو بار ضربه زدن روی صفحه انجام دهید تا قفل شود. اگر برای شما کار نمی کند، ممکن است تلفن شما از این ویژگی پشتیبانی نکند.

برای تنظیمات سریع دو بار به سمت پایین سوایپ کنید.

گاهی اوقات، پایین کشیدن بخش اعلان ها می تواند طولانی باشد، به خصوص اگر اعلان های زیادی دارید و می خواهید روشنایی را تغییر دهید یا می خواهید تنظیمات سریع را تغییر دهید. یک راه سریع تر برای رسیدن به آن، سوایپ کردن با استفاده از ۲ انگشت است. این یک ترفند جادویی مفید است که می توانید از آن برای انجام سریع تر کارها استفاده کنید. این کار باعث کاهش مصرف اینترنت گوشی می شود.

باز کردن دوربین بدون باز کردن قفل گوشی

بسیاری از اوقات، ما گوشی خود را باز می کنیم و آن را برای گرفتن عکس به دیگران می دهیم. این کار می تواند ناامن باشد و ممکن است کسی اطلاعات حساس گوشی شما را مرور کند. دفعه بعد که شما در یک رویداد هستید، فقط روی صفحه قفل ضربه بزنید تا دوربین باز شود. به این ترتیب، اطلاعات شخصی شما امن خواهند ماند و شما در آرامش خواهید بود.

علامت گذاری پیام ها به عنوان خوانده شده از صفحه قفل.

اغلب در روز، ما پیام های زیادی دریافت می کنیم. باز کردن همه پیام ها برای علامت گذاری به عنوان خوانده شده ممکن است دشوار باشد. یک ترفند سریع این است که می توانید پیام ها را به عنوان خوانده شده از خود صفحه قفل علامت گذاری کنید. این برای SMS و همچنین برنامه های پیام رسانی محبوب مانند WhatsApp کار می کند. آموزش نرم افزار های کاربردی برای گوشی را هم یاد بگیرید.

نمادهای برنامه را برای میانبرها فشار داده و نگه دارید.

اگر از روش‌های طولانی برای کارها استفاده می‌کنید، این راه را برای میانبرهای زیادی هموار می‌کند. برای انجام سریع‌تر کارها می‌توانید روی نمادها ضربه بزنید و نگه دارید. هر برنامه (بسته به توسعه دهنده) مجموعه ای از وظایف سریع را به شما نشان می دهد که می تواند بسیار مفید باشد. برای افزودن مخاطب، روی نماد شماره‌گیر ضربه بزنید و نگه دارید، برای باز کردن سریع پنجره ناشناس، روی نماد chrome ضربه بزنید و نگه دارید. اینستاگرام گزینه های سریعی مانند دوربین، پست جدید، مشاهده فعالیت یا چت را نشان می دهد.

با استفاده از دستیار گوگل گوشی خود را پیدا کنید

این ترفند تنها در صورتی کار خواهد کرد که حساب های گوگل در گوشی شما و همچنین بلندگوهای هوشمند یک سان باشند.اگر بعد از یک مهمانی برای پیدا کردن گوشی خود تلاش می کنید، این کار می تواند مفید باشد. ممکن است گوشی در کاناپه، زیر تخت یا بعد دیگری پنهان شده باشد. با استفاده از دستیار گوگل خود به راحتی آن را پیدا کنید.

با استفاده از Google Assistant باتری گوشی را چک کنید

در شرف به خواب رفتن هستید و انرژی لازم برای چک کردن گوشی خود را ندارید، فقط کافی است از گوگل بپرسید، چه مقدار باتری در گوشی شما وجود دارد و گوگل قدرتمند پاسخ خواهد داد.

با استفاده از Google Assistant مسیرهای مکان‌ها را دریافت کنید.

برای رفتن به جایی برنامه ریزی کنید، به سادگی از دستگاه Google Nest خود بپرسید. سعی کنید بگویید: «برای من مسیرها را به فرودگاه بفرست».

چند پنجره

آیا می خواهید از چندین برنامه به طور همزمان استفاده کنید؟ اندروید شما را تحت پوشش قرار داده است. به سادگی ترکیبی از برنامه ها را در نمای تقسیم صفحه باز کنید. اگر می خواهید در حین تکمیل پروژه چیزی بخوانید، این می تواند بسیار مفید باشد. کشیدن و رها کردن را نیز می توان در بین ویندوز انجام داد. همچنین با خیال راحت برنامه ها را بر اساس نیاز خود تغییر اندازه دهید.

نمای پاپ آپ

انجام برخی محاسبات و عدم نیاز به سوئیچ کردن بین اپلیکیشن ها با استفاده از نمای Pop-up امکان پپذیر است. می توانید ماشین حساب را به عنوان یک پنجره پاپ آپ روی صفحه نمایش بیاورید تا محاسبات سریعتر انجام شود.

استفاده از ویجت های کاربردی اندروید

ویجت ها برنامه های جانبی هستند و از جمله ترفند های اندرویدی می باشند. اکثر برنامه هایی که دانلود می کنید، شامل ویجت می شوند. برای استفاده از ویجت ها بر روی صفحه هوم می توانید انگشت خود را بر روی صفحه نگه دارید تا گزینه های مربوط به ویجت باز شوند.

دیگر ویژگی های اندروید مثل کاهش مصرف اینترنت گوشی، و آموزش نرم افزار های گوشی را می توانید از لینک های داده شده بخوانید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا