سرگرمی

بهترین داستان های علمی سرگرم کننده سال 2021 :

علم اغلب به عنوان یک موضوع جدی در نظر گرفته می شود. اما حتی اگر به مسائل بسیار مهمی می پردازد – بسیاری از آنها با پیامدهای مرگ یا زندگی – جنبه سرگرم کننده ای نیز دارد. امسال ساینتیفیک امریکن داستان‌هایی را پوشش داده است که از «هو، عجیب است» تا «ایو، ناخوشایند» تا «پس» را پوشش داده است. سرد.” در زیر، ما تعدادی از موارد دلخواه خود را جمع آوری کرده ایم. امیدواریم از آن‌ها لذت ببرید و درباره جنبه‌های شگفت‌انگیز و عجیب جهان بیشتر بیاموزید—و برگردید تا ببینید سال 2022 چه اکتشافات شگفت‌انگیزی و وحشی در انتظار شماست.

  • MOO OVER، سگ های تربیت شده در خانه

بیشتر گاوها در مراتع خود پرسه می‌زنند و با رها شدن ادرار می‌کنند، اما دانشمندان اکنون گوساله‌ها را آموزش داده‌اند تا از توالت مخصوصی به نام MooLoo استفاده کنند. پس از تنها 10 روز آموزش، بسیاری از گوساله ها در 77 درصد مواقع از MooLoo استفاده کردند. این می تواند به کشاورزان در کاهش آلودگی، انتشار گازهای گلخانه ای و گسترش احتمالی بیماری کمک کند.

نوشته های مشابه
  • آیا بیگانگان است؟

در ماه ژوئن، پنتاگون سرانجام گزارشی را منتشر کرد که مدت ها در انتظار آن بود، در مورد موجی از مشاهده یوفوهای اخیر توسط اعضای ارتش ایالات متحده. در این گزارش هر گونه برنامه فناوری داخلی منشأ این پدیده ها بوده است و با وجود عدم وجود شواهد کافی، به صراحت بازدیدکنندگان فرازمینی را به عنوان علت احتمالی رد نمی کند. با این حال، اکثر کارشناسان تردید دارند که E.T. رسیده است.

  • کلاهبرداری از گل

قارچ Fusarium xyrophilum استاد استتار گیاه شناسی است. علف Xyris را آلوده می کند، آن را عقیم می کند و سپس تقلیدهای عجیب و غریب از گل های زرد گیاه ایجاد می کند. F. xyrophilum آشکارا اولین قارچ شناخته شده ای است که از این استراتژی استفاده می کند، که تصور می شود به گسترش هاگ آن کمک می کند.

  • لمورها ریتم گرفتند

دوئت‌های بلند و ناله‌های لمورهای غول پیکر ایندری ماداگاسکار ممکن است در ابتدا آشفته به نظر برسند، اما یک مطالعه نشان می‌دهد که آنها در واقع یک الگوی زمان‌بندی منظم دارند. این باعث می‌شود لمورها اولین پستانداران غیرانسانی شناخته‌شده‌ای باشند که دارای ریتم موسیقی هستند – اگرچه احتمالاً به این زودی برنده جایزه گرمی نخواهند شد.*

  • معلم اول من

لمورها نیز چیزی در مورد خودمان به ما یاد دادند. صحبت های بچه های غرغرو مبنی بر این که والدین پرهیجان به خاطر شادی هایشان، به نوزادان کمک می کند تا در مورد دنیای اطراف خود، از جمله چیزهای اساسی مانند تمایز بین حیوانات خانگی و افراد، بیاموزند. با این حال، به نظر می‌رسد که آن گوش‌های کوچک می‌توانند از نخستی‌های غیرانسانی – در این مورد، لمورها – چیزی یاد بگیرند. اما محققان دریافتند که پرندگان آوازخوان نمی‌توانند به عنوان مربی تعلیم و تربیت عمل کنند. این تمایز توانایی ظاهرا منحصر به فرد انسان برای زبان را روشن می کند.

  • وقتی هدیه عالی یک بدن خوراکی است

پیدا کردن هدیه مناسب برای بچه ها می تواند برای والدین عصبانی در تعطیلات دردسرساز باشد. اما حداقل آنها می توانند از این واقعیت راحت باشند که مجبور نیستند جسد مرده را بپیچند. برای برخی از والدین سوسک، یک جسد پرنده یا موش که به خوبی پنهان شده است، هدیه ای است که به دادن آن ادامه می دهد. امیدواریم این هدیه ای باشد که هرگز نتوانید به صورت آنلاین سفارش دهید.

  • پاکت های باز بخارپز را فراموش کنید

در قرن‌ها قبل از پاکت‌های از پیش صمغ‌شده، مردم مکاتبات خود را با استفاده از تکنیک‌های مختلف، از ظروف تا و مهر و موم ساده گرفته تا فرآیندهای چند مرحله‌ای پیچیده که باز کردن نامه‌ای را بدون پاره کردن کاغذ غیرممکن می‌سازد، مهر و موم می‌کردند، بنابراین هرگونه تلاش بالقوه برای جاسوسی آشکار می‌شد. این “حروف قفل کردن” معمایی را برای محققانی که می خواستند پیام های عتیقه را بدون از بین بردن چین های پیچیده بخوانند، ایجاد کرد. بنابراین دانشمندان به فناوری قرن بیست و یکم (تصویربرداری با وضوح بالا و الگوریتم بازگشایی مجازی) روی آورده اند تا مکاتبات قرن هفدهم را بدون باز کردن آن جاسوسی کنند.

  • هلی کوپتر در مریخ

موفقیت برای Ingenuity، نمونه اولیه هواپیمای بدون سرنشین که همراه با مریخ نورد Perseverance ناسا در ماه فوریه به سیاره سرخ رسید، تضمین نشده بود. برای بلند شدن و ماندن در اتمسفر نازک مریخ، این “مارسکوپتر” باید پره های خود را با سرعت 2800 دور در دقیقه بچرخاند – تقریباً 10 برابر سریعتر از هلیکوپترهای روی زمین. هنگامی که سرانجام، به طور سرنوشت‌سازی برای دستیابی به اولین پرواز کنترل‌شده و نیرودار یک هواپیما در فراسوی زمین به اوج رسید، بخش بزرگی از این منظره در سیاره ما بود، جایی که دانشمندان و مهندسان در آن جشن به پا کردند.

  • دست ربات، بدون نیاز به مونتاژ

فرآیند چاپ سه بعدی یک دستگاه معمولاً شامل ایجاد هر قسمت به طور جداگانه و سپس مونتاژ آن قطعات برای تشکیل محصول نهایی است. اما برای اولین بار، محققان ربات های نرم را در یک فرآیند چاپ کردند – بدون نیاز به مونتاژ. و برای آزمایش اثربخشی یکی از دستگاه‌هایشان، یک دست روباتی نرم، آن را طوری برنامه‌ریزی کردند که سطح اول Super Mario Bros را شکست دهد. احتمالاً آن پینه‌های آزاردهنده انگشت را دریافت نمی‌کند.

  • حرکت جدید مار به تازگی حذف شده است

محققان در گوام مارهای درختی قهوه‌ای را مشاهده کردند که بدن‌شان را به شکل «کنج» در می‌آوردند، که از آن‌ها برای بالا بردن ستون‌های فلزی صاف و رسیدن به جعبه‌های لانه‌سازی پرندگان استفاده می‌کردند. این فرآیند سخت به مارها اجازه می‌دهد تا از ستون‌های عریض‌تری نسبت به دسته بالا رفتن معمولی خود بالا بروند و گزینه هشداردهنده جدیدی را برای شکار شکار باز می‌کند. آره!

  • طولانی ترین “خواب زمستانی طولانی” جهان

اگر آشنا به نظر می رسد ما را متوقف کنید، اما سال 2021 سال سختی بوده است. بسیاری از ما احتمالاً دوست داریم تا ماه دسامبر بخوابیم و سال جدید را از نو شروع کنیم. اما حتی آن تقریباً تعلیق انیمیشن چیزی در روتیفر نخواهد داشت: یکی از این حیوانات میکروسکوپی که از یخبندان سیبری بیرون کشیده شده است، 25000 سال گذشته را قبل از اینکه دوباره زنده شود در یک چرت یخ زده گذرانده است. حتی پس از آن همه استراحت، ممکن است موجود کوچک هنوز برای رویارویی با سال 2022 آماده نباشد.

  • فیزیک جدید از یک تلویزیون کلاسیک

در دنیای Star Trek، «تحریک درایو» یک کشتی به آن اجازه می‌دهد با سرعت غیرممکن حرکت کند. برای طرفداران فرنچایز که اتفاقاً دانشمندان نیز هستند، این فناوری تخیلی موضوع جالبی برای مطالعه ایجاد می کند. در فرآیند محاسبه اینکه آیا سفر سریعتر از نور ممکن است یا نه، آنها در حال اکتشافات فیزیک جدیدی هستند. مشغول کردن!

  • شکارچی خطرناک یا آبگرم ماهی؟

تجزیه و تحلیل فیلم‌های پهپاد، عکس‌ها و فیدهای ویدئویی غواصان نشان می‌دهد، به‌جای شنا کردن سریع از کوسه‌ها، تعداد شگفت‌انگیزی از گونه‌های ماهی در واقع شکارچیان ترسناک را تعقیب می‌کنند تا از آنها به‌عنوان چیزی شبیه پشت خراش زنده استفاده کنند. دانشمندان مطمئن نیستند که چرا این ماهی ها درگیر کوسه می شوند، اما می توانند این کار را برای حذف باکتری ها و انگل ها انجام دهند – یا به این دلیل که خوب، احساس خوبی دارد.

  • شایان ستایش ترین مطالعه سال

بخش روش‌ها در هر مطالعه علمی اغلب به صورت خشک خوانده می‌شود، اما یک محقق با گذاشتن 375 توله‌سگ در توله‌اش استخوان همه ما را پرتاب کرده است. امیلی بری، محقق فوق دکترا در دانشگاه آریزونا، با چالش علمی دست انداختن این موضوع روبرو شد که آیا سگ ها باید تفسیر ارتباطات انسانی را بیاموزند – یا اینکه این چیزی است که آنها به طور طبیعی به دست می آورند. ناز با گوش فلاپی – و علم – به وجود آمد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا