ورزشی

دومین ورزش محبوب جهان

کریکت – 2.5 میلیارد دنبال کننده

کریکت دومین ورزش پرطرفدار در جهان با ۲ تا ۳ میلیارد طرفدار (در سراسر هند، بریتانیا، پاکستان، آسیا، استرالیا و غیره) است.

شاید قبلاً می دانستید که کریکت یک بازی با توپ و خفاش است که بین دو تیم 11 نفره در زمینی که در مرکز آن یک زمین مستطیلی به طول 22 یاردی قرار دارد انجام می شود. دو تیم رقیب به نوبت به خفاش می پردازند و تلاش می کنند تا دویدن را به ثمر برسانند. در حالی که یک تیم در حال ضربه زدن است، تیم دیگر به میدان می رود. هر نوبت به عنوان یک اینینگ شناخته می شود.

کریکت سه فرمت مختلف دارد یعنی تست، ODI و T20. از زمان معرفی فرمت T20، محبوبیت کریکت به شدت افزایش یافته است. کریکت در هند، پاکستان، استرالیا، انگلستان، آفریقای جنوبی، سریلانکا، نیوزلند، هند غربی، بنگلادش و زیمباوه بسیار محبوب است.

پایگاه جهانی هواداران و مخاطبان: پایگاه طرفداران کریکت به برخی کشورها محدود است. این یک ورزش مهم در ایالات متحده، بیشتر اروپا و آفریقا نیست. با این حال، برخی از بزرگترین کشورهای جهان این ورزش را انجام می دهند. به طور کلی، با حدود 2 تا 3 میلیارد طرفدار، کریکت دومین تعداد طرفداران در جهان را دارد.

بینندگان در تلویزیون: کریکت پربیننده ترین ورزش در هند، بنگلادش، پاکستان، سریلانکا، هند غربی، آفریقای جنوبی و استرالیا است. این ورزش یکی از پربیننده ترین ورزش ها در انگلستان است. حدود 2.2 میلیارد نفر از سراسر جهان جام جهانی کریکت 2015 را از تلویزیون خود تماشا کردند.

قراردادهای حقوق تلویزیون: ICC که سازمان جهانی کریکت جهانی است، صدها میلیون دلار برای معاملات حقوق تلویزیونی تورنمنت‌های مهم خود مانند جام جهانی ICC T20، جام جهانی کریکت ICC (50 بازی) و ICC Champions Trophy درآمد کسب می‌کند. حقوق تلویزیونی سریال های دوجانبه در بین کشورهای مختلف نیز در بسیاری از موارد صدها میلیون دلار ارزش دارد.

محبوبیت در اینترنت: کریکت در طول سال ها محبوبیت بیشتری در اینترنت داشته است. تعداد جستجوهای مربوط به کریکت روز به روز در حال افزایش است. این تا حدودی به این دلیل است که افراد بیشتری در کشورهای در حال توسعه که کریکت در آنها معروف است، به اینترنت دسترسی پیدا می کنند، به عنوان مثال در پاکستان، بنگلادش، و هند. یکی دیگر از دلایل محبوبیت روزافزون کریکت این واقعیت است که خود بازی در سایر نقاط جهان محبوب می شود.

حضور در رسانه های اجتماعی: حضور کریکت در رسانه های اجتماعی محدود به کشورهایی است که در آن بازی می شود. به عنوان مثال، در هند، صفحات مرتبط با کریکت و پروفایل های رسانه های اجتماعی از بیشترین تعداد دنبال کننده برخوردار هستند. ستاره های معروف کریکت از سراسر جهان در رسانه های اجتماعی نیز بسیار محبوب هستند. اما این محبوبیت فقط به کشورهایی که کریکت بازی می کنند محدود می شود.

تعداد لیگ های حرفه ای در جهان: این یکی از زمینه هایی است که کریکت از برخی ورزش های دیگر در جهان عقب است. با توجه به اینکه تنها حدود 15 کشور کریکت را به عنوان ورزش اصلی دارند، تعداد لیگ های حرفه ای در جهان نیز به این کشورها محدود می شود. سیستم لیگ برای کریکت نسبتاً جدید است اما محبوبیت آن در حال افزایش است. IPL لیگ برتر هند یکی از لیگ های برتر هر رشته ورزشی در جهان است و تنها چند سال پیش راه اندازی شد. Big Bash در استرالیا یکی دیگر از لیگ های مهم کریکت است. کشورهای بیشتر و بیشتری به آرامی لیگ های کریکت خود را توسعه می دهند و تعداد لیگ های حرفه ای احتمالاً در آینده نزدیک افزایش خواهد یافت.

میانگین دستمزد ورزشکاران در لیگ های برتر: میانگین دستمزد بازیکنان در لیگ های برتر کریکت صدها هزار دلار است. اگرچه این اعداد به هیچ وجه به فوتبال نزدیک نیستند، اما برای ورزشی که هنوز در حال توسعه و تکامل است بسیار خوب هستند.

معاملات حامی مالی: ستارگان کریکت و تیم‌های کریکت از برخی معاملات حمایت مالی زیبا از برندهای بزرگ لذت می‌برند، این مورد به ویژه در هند، پاکستان، بریتانیا و استرالیا صادق است.

تعداد کشورهایی که این ورزش در آنها محبوب است: اگرچه کریکت فقط در حدود 15 تا 20 کشور محبوب است، جمعیت این کشورها به تنهایی نزدیک به 2 میلیارد نفر است. این ورزش در کشورهای دیگر جهان نیز رواج پیدا کرده است.

بزرگترین مسابقه: بزرگترین رقابت در کریکت، جام جهانی کریکت ICC است که هر 4 سال یک بار برگزار می شود. میلیاردها طرفدار از سراسر جهان برای دیدن این جشنواره شش و چهار نفره آماده می شوند. جام جهانی ICC T20 نیز در حال افزایش است و این جام جهانی با فرمت کوتاه‌تر بازی هر 2 سال یکبار برگزار می‌شود.

ارتباط در طول سال: بازی تقریباً در طول سال مرتبط است، زیرا کشورهای مختلف در سری دوجانبه با یکدیگر رقابت می کنند. با این حال، اهمیت این ورزش در طول مسابقات بزرگ افزایش می یابد.

برابری جنسیتی: مانند همه ورزش‌های دیگر، نسخه مردانه این ورزش محبوب‌تر از نسخه زنانه است. اما ICC اقداماتی را برای آوردن کریکت زنان به جریان اصلی انجام داده است. و بسیاری از کشورها تیم های کریکت زنان خود را توسعه داده اند. با مسابقات بین المللی، انتظار می رود کریکت زنان شاهد افزایش محبوبیت خود باشد.

دسترسی به عموم مردم: وقتی صحبت از دسترسی به عموم مردم می شود، کریکت قطعاً در میان ورزش های برتر قرار دارد. با نیاز به چوب، توپ و ویکت، می‌توانید پسران جوانی را در خیابان‌های هند، پاکستان، بنگلادش و آفریقای جنوبی این بازی هیجان‌انگیز را ببینید. فراوانی زمین‌های کریکت در کشورهایی مانند نیوزلند، استرالیا و بریتانیا، بازی و لذت بردن از این ورزش باشکوه را برای عموم مردم این کشورها آسان کرده است.

تعداد بازیکنان آماتور در جهان: صدها هزار بازیکن آماتور در کشورهایی که کریکت بازی می کنند در بازی حضور دارند.

برجستگی این ورزش در عناوین ورزشی در رسانه های مکتوب و الکترونیکی: برجستگی کریکت در سرفصل های ورزشی در رسانه های مختلف از کشوری به کشور دیگر بسیار متفاوت است. به عنوان مثال، در کشورهای کریکت بازی مانند هند، پاکستان، استرالیا و نیوزلند، اخبار کریکت برجسته ترین اخبار موجود است و در کشورهای غیربازی کننده کریکت مانند آلمان و ایالات متحده، یافتن آن برای شما سخت خواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا