متفرقه

مهم ترین مهارت های ارتباطی برای موفقیت

از زمانی که از خواب بیدار می شویم تا زمانی که می خوابیم، در محاصره مردم هستیم. چه برونگرا باشید چه درونگرا، چه بخواهید چه نخواهید، باید با مردم تعامل داشته باشید. این زمانی است که مهارت های ارتباطی در تصویر ظاهر می شوند.

مهارت های ارتباطی ویژگی‌های شخصی هستند که فرد را قادر می‌سازد تا به طور مؤثر با دیگران تعامل داشته باشد.

من در 20 سال گذشته زیر نظر و همراه با مدیران کار کرده ام. در حالی که “مهارت های IT” برای اجرا بسیار مهم هستند، مدیریت بدون مهارت های ارتباطی مناسب غیرممکن و غیرقابل پیش بینی است.

ما افراد کم مهارت را به سمت نقش های مدیریتی ارتقا داده ایم، اگر این همان چیزی است که برای موفقیت لازم است. ارتباطات بی عیب و نقص، مدیریت فرآیند، اولویت‌بندی، کمک به کارکنان در دوره‌های سخت، عبور از شگفتی‌های غیرمنتظره، و مربیگری و یادگیری با دیگران، نقش مهم‌تری را برای مدیران ایفا می‌کنند تا بهترین بودن در کاری که کسب‌وکار شما انجام می‌دهد.

آن بچه همکلاسی خود را که همیشه به عنوان نماینده کلاس انتخاب می شد، به خاطر دارید؟ آن همکار که همیشه بهترین ارائه ها را ارائه می کرد؟ آن دوستی که در مهمانی که همیشه در محاصره مردم است؟ چرا این افراد اینقدر محبوب و مورد پسند دیگران بودند؟ چه چیز خاصی در مورد آنها بود؟

نحوه برقراری ارتباط، روابط شخصی و حرفه ای ما، روشی که در موقعیت های رسمی و غیر رسمی خود را تحمل می کنیم، همه مهارت های نرم ما هستند.

مهارت های ارتباطی چه تفاوتی با مهارت های IT دارند؟

در گروهی از افراد، تصمیم گیری در مورد بهترین افراد در ریاضیات بسیار آسان است. یک تست ساده این را به شما می گوید. با این حال، تشخیص اینکه چه کسی در مدیریت تعارض بهترین است دشوار است. هر کس در یک موقعیت متضاد واکنش متفاوتی نشان می‌دهد و هیچ تدابیر سخت‌گیری برای تصمیم‌گیری در مورد بهترین راه‌حل وجود ندارد.

مهارت‌هایIT، مهارت‌های قابل آموزش خاصی هستند که به راحتی قابل اندازه‌گیری و مقایسه هستند. در سراسر چشم انداز دیجیتال، ما مهندسان نرم افزار، حسابداران، متخصصان بازاریابی، کپی رایترها، وکلا داریم. دانش اصلی که آنها را قادر می سازد کار خود را انجام دهند، تعریف سطح بالا از مهارت های IT است.

با این حال، مهارت های ارتباطی ویژگی‌های ناملموس و مبتنی بر شخصیت هستند که اندازه‌گیری آن‌ها چندان آسان نیست.

برای رشد و موفقیت کلی، یک فرد باید روی توسعه مهارت های سخت و نرم خود تمرکز کند. با این حال، حدود 97٪ از کارفرمایان مورد بررسی، مهارت های نرم را مهم تر از مهارت های سخت می دانند.

چند مورد از مهارت های ارتباطی

در دنیای رقابت‌های سخت، مردم همیشه به دنبال راه‌هایی برای پیشرفت هستند. از بچه های مدرسه گرفته تا دانش آموزان کالج، متخصصان شاغل گرفته تا خانم های خانه دار و کارآفرین، همه به نیاز به مهارت های نرم بهتر پی برده اند.

چندین مهارت ضروری در کسب و کار وجود دارد که می تواند به شما کمک کند شخصیت خود را توسعه دهید و به عنوان عناصر حیاتی برای مسیر شغلی شما عمل کنند.

1. مهارت های نوشتن کسب و کار

ارتباطات کتبی یکی از مهم ترین شکل های ارتباط تجاری است.

این شامل چندین شکل از نوشتن است، مانند ایمیل، گزارش، فکس، تبلیغات، پیشنهادات، اسناد، قراردادها.

در دنیای امروزی، اکثر مردم قبل از ملاقات با شما، ایمیل‌های شما یا نوعی ارتباط نوشتاری را می‌خوانند. یک ارتباط خوب نوشته شده، تأثیری ماندگار بر شخص قبل از ملاقات با شما می گذارد.

بدون نوشتن کسب و کار، نمی توانید زرادخانه مهارت های نرم را برای موفقیت در عصر دیجیتال کامل کنید.

در حوزه‌های مختلف آداب کسب‌وکار، سبک نوشتن شخصی، انتقال پیام صحیح، ساختاربندی ایده‌های شما به شیوه‌ای جامع، پرهیز از توهین یا هر نوع تبعیض، پایبندی به قواعد دستوری و واژگانی (از جمله موارد دیگر) استفاده می‌کند.

مهارت های ارتباطی

2. مهارت های ارتباطی تجاری

بیشتر ارتباطات تجاری رسمی از طریق تلفن یا در طول جلسات کاری انجام می شود. اگر تماس‌های شما تأثیرگذار نباشند یا وقتی از انتظارات متنی جلسات کاری اجتناب کنید، دستیابی به نتایج عالی دشوار است.

شرکت در یک جلسه کاری در رستوران با انتظارات متفاوتی در مورد سفارش غذا و مصرف آن با ظروف نقره ای مناسب همراه است. جلسات اداری در مکان‌های مختلف ممکن است نیاز به صحبت‌های کوچک پیش از موعد یا پروتکل متفاوتی از سوی هر دو طرف داشته باشد.

وقتی زودتر حاضر می شوید چگونه رفتار کنید؟ چقدر زودتر باید بیایید؟ آیا باید همیشه درخواست قهوه داشته باشید؟

مطالعه آداب معاشرت به شما کمک می‌کند تا در این امر عالی باشید، تأثیر بسیار خوبی بر جای بگذارید و جلسات خود را افزایش دهید.

3. مهارت های رشد شخصیت

همه می خواهند شخصیتی کاریزماتیک و مغناطیسی بسازند. اگر هرگز مورد توجه قرار نگیرید، نمی توانید به موفقیت بزرگی دست یابید.

توسعه این مهارت نرم همه چیز در مورد ایجاد یک نام تجاری برای خود است. رشد شخصیت یک مهارت ضروری زندگی است. این شامل چندین جنبه است، مانند نحوه صحبت کردن، لباسی که می پوشید، نحوه حمل خود و موارد دیگر.

وقتی صحبت از حضور آنلاین به میان می‌آید، ایجاد برند شخصی شما ممکن است میزان موفقیت جلسات شما را افزایش دهد، منجر به مشارکت‌های استراتژیک‌تر و تعدادی درخواست‌های ورودی برای کار یا مشاوره شود.

یادگیری نحوه قرار دادن خود و درک نقاط قوت و ضعف خود در شکل گیری نهایی برند شما نقش دارد.

4. مهارت های تفکر خلاق

خلاقیت توانایی ارائه ایده های بدیع و تفکر متفاوت است. بسیاری از مشکلات کسب و کار نیاز به یک راه حل منحصر به فرد و خلاقانه دارند. برای تفکر خلاق، باید موانع موجود در ذهن خود را رها کنید.

زمانی را به استراحت اختصاص دهید، سرگرمی های خود را دنبال کنید، ایده های خود را آزادانه مطرح کنید و تفکر خلاق را به یک عادت تبدیل کنید.

اما این باید یک تلاش متمرکز باشد. و موثرترین راه برای رسیدن به این هدف، توسعه مهارت های تفکر خلاق است.

بررسی یک مشکل تجاری از دیدگاه‌های مختلف، در نظر گرفتن نظرات افراطی، درک چشم‌انداز، در نظر گرفتن داده‌ها و آمار در واقع می‌تواند مهارت‌های خلاقانه شما را نیز آزاد کند.

و به عنوان یک تمرین ساده، روزانه پنج ایده را در یک دفتر یادداشت کنید. زمانی را به تفکر خلاق اختصاص دهید و به ذهن خود اجازه دهید کار را انجام دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا